19 C
Athens
Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, 2024

Άγγελος Περλέγκας: Το Linkedlin, Η αγορά εργασίας και οι αμοιβές ενός social media manager

Social Media Specialist. Πόσες φορές έχουμε ακούσει τον τίτλο αυτό, σε μία αγορά που διαρκώς ζητά experts στην διαχείριση των social media και όχι μόνο;

Bρήκαμε έναν από τους κορυφαίους στο χώρο, τον Άγγελο Περλέγκα, και μας λύνει πολλές απορίες, όπως τι μισθό παίρνει στην Ελλάδα ένας social media manager; Τι ειδικές ικανότητες απαιτούνται; Τι προοπτικές έχει ένας freelancer; πως κατάφερε να κάνει το Linkedlin του να “τα σπάει” στην κυριολεξία, αλλά και τα tips που χρειάζεσαι για να απογειώσεις την επιχείρησή σου, ή το προσωπικό σου brand!

”9 στα 10 brands στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή πρέπει να βρίσκονται στο Instagram”

Άγγελε έχεις αναπτύξει ένα ζηλευτό δίκτυο στο LinkedIn με χιλιάδες ακολούθους και 1.600.000+ ετήσιες προβολές LinkedIn. Πως το κατάφερες αυτό;

Όπως και με κάθε κοινωνικό δίκτυο, η συνέπεια και η επανάληψη μετράει. Για ενάμιση χρόνο περίπου έκανα καθημερινές δημοσιεύσεις (μόνο το καλοκαίρι του ’23 χαλάρωσα λίγο), ενώ δημοσιεύω στην πλατφόρμα από το 2019 περίπου.

Επίσης το γεγονός ότι μου αρέσει πολύ το γραπτό περιεχόμενο με βοήθησε να το αναπτύξω σε ένα καλό επίπεδο, ώστε οι δημοσιεύσεις μου να έχουν ενδιαφέρον.

  

”Αφού το έκανα εγώ, μπορούν όλοι!”

Άγγελε, τα social media έχουν τεράστια ανάπτυξη. Πολλοί νέοι και μη ψάχνουν τον τρόπο να κερδίσουν χρήματα μέσα από αυτά. Πόσο αμείβεται λοιπόν ο social media manager στην ελληνική αγορά, και ποια είναι τα καθήκοντά του;

Έχω ασχοληθεί ουκ ολίγες φορές με το θέμα αυτό, και με δημοσιεύσεις μου στο linkedin αλλά και με βίντεο.

Το social media management είναι μία απαιτητική δουλειά, τόσο δημιουργική όσο και τεχνική, και ο ενδιαφερόμενος μπορεί να εστιάσει στο κάθε κομμάτι όσο περισσότερο θέλει.

Ένας social media manager οφείλει να γνωρίζει για παράδειγμα σε τεχνικό επίπεδο skills όπως photo/video editing, copywriting, reporting, και άλλα, ενώ σε στρατηγικό επίπεδο πρέπει να ενημερώνεται για τις πλατφόρμες και να τις χρησιμοποιεί, να παρακολουθεί τα trends και να μπορεί να συνδέσει businesses με το αντίστοιχο μέσο.

Για αυτό το λόγο σε entry level επίπεδο οι υποψήφιοι αμείβονται με περίπου 750-800 ευρώ, και σε juniorsenior ρόλους φτάνουμε τα 1000-1200+ σε μηνιαίες απολαβές.

”Οι freelancers μπορούν να κερδίσουν 2-3 φορές τα νούμερα αυτά”.

Ένας νεοεισερχόμενος social manager, που δεν έχει καθόλου εμπειρία, είναι εύκολο να βρει δουλειά;

Οι freelancers μπορούν να κερδίσουν 2-3 φορές τα νούμερα αυτά αλλά πρέπει πρώτα να αναπτύξουν κατάλληλο πελατολόγιο και δίκτυο συνεργατών.

Οι νέοι στο χώρο μπορούν να βρουν δουλειά αν δικτυωθούν αναπτύξουν ένα μικρό portfolio με δικές τους προσπάθειες.

Πρέπει να έχουν όρεξη για δουλειά και καλή αντίληψη. Τα άτομα αυτά φαίνονται από μακριά και απορροφούνται γρήγορα.

Αλλά το δεδομένο είναι πως οι senior ρόλοι έχουν ακόμα μεγαλύτερη ζήτηση αυτή τη στιγμή.

Ποια είναι η σύγκριση των αμοιβών με το εξωτερικό και γιατί υπάρχει αυτή η τεράστια απόκλιση;

Οι αντίστοιχες θέσεις στο εξωτερικό αμείβονται με 2,5 με 3,5 φορές περισσότερο από ότι στην Ελλάδα, συνήθως επειδή πρόκειται για πιο ώριμες, ανταγωνιστικές αγορές.

Μία επιχείρηση πχ. στη Γερμανία, στα ίδια κοινωνικά δίκτυα, με τις ίδιες αναρτήσεις, απευθύνεται εκ των πραγμάτων σε περισσότερο κοινό.

Αρά μπορεί να προσφέρει και περισσότερα χρήματα για ταλέντα στις αντίστοιχες θέσεις εργασίας.

Τι θα πρέπει να έχει κατά νου κάποιος για να επιλέξει το κατάλληλο e learning course για να αυξήσει τις γνώσεις του, και να γίνει expert σε κάποιο τομέα;

Καταρχάς υπάρχει ΑΠΕΙΡΗ πληροφορία και γνώση εκεί έξω δωρεάν για να την κατακτήσει οποιοσδήποτε, όπως και σε μορφή courses.

Τα πληρωμένα courses πρέπει να σου προσφέρουν μια διέξοδο από το θόρυβο, με δομημένα, up to date μαθήματα που θα σε εισάγουν στο αντίστοιχο digital marketing concept και θα σε εφοδιάσουν κατάλληλα ώστε να ξεκινήσεις επαγγελματικά.

Το Digital Marketing Masterclass της KnowCrunch στο οποίο είμαι social media instructor κάνει ακριβώς αυτό το πράγμα, και σε δια ζώσης αλλά και σε webinars μορφή.

Ποιοι τομείς του digital marketing πιστεύεις πως ανθούν αυτή την στιγμή, και μπορεί κάποιος να μεταπηδήσει εύκολα, ακόμα και αν προέρχεται από ένα άσχετο επάγγελμα όπως πχ νοσηλευτική;

Με μεγάλη διαφορά το κομμάτι του search engine optimization (SEO) και performance marketing (social media paid ads & PPC), γιατί υπάρχει πάντα μεγάλη ζήτηση αλλά μικρή εξειδικευμένη προσφορά.

Λόγω της όλης συζήτησης που γίνεται για τα δεδομένα και την ιδιωτικότητα, πολύ μεγάλη αξία έχει το email marketing αλλά είναι πολύ πιο δύσκολο να το «πουλήσεις» σε σχέση με τα δύο προηγούμενα.

Το social media marketing (και με τη τελευταία του μορφή, το short form video content marketing), είναι πάντα σε ζήτηση, ωστόσο είναι και το πιο εύκολο για να ξεκινήσει κάποιος και για αυτό έχει μεγάλη προσφορά στην αγορά εργασίας.

 ”VIRAL ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ”

Με τον αλγόριθμο να παίρνει φωτιά, TikTok ή ινσταγκραμ;

Πλέον, και τα δύο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην αξιοποιείς και τις δύο πλατφόρμες από τη στιγμή που μπορείς να χρησιμοποιείς τα δημιουργικά σου βίντεο και στις δύο ταυτόχρονα.

Αν έπρεπε να διαλέξουμε μία, σαφώς Instagram.

Μίλησέ μας για τον influencer που έγινε viral κατά λάθος, από ένα λάθος βίντεο.

Υποθέτω αναφέρεσαι στο πρόσφατό μου βίντεο. Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον και για αυτό το μοιράστηκα. Πρακτικά αυτό που έγινε είναι πως ένας influencer συνεργαζόταν με ένα brand.

Στη συμφωνία έπρεπε να τους παράξει ένα μελετημένο βίντεο μέσα από το κανάλι του, παρουσιάζοντας το αντίστοιχο προϊόν.

Σε αυτές τις διαδικασίες συνήθως υπάρχει ένα μπρος πίσω με την ομάδα marketing του brand προκειμένου να παραχθεί το τελικό αποτελέσμα.

Ο influencer μας έστειλε ένα μικρό ντραφτ, ένα προχειροφτιαγμένο βίντεο το οποίο ήταν ξεκάθαρο πως δεν έπρεπε να βγει live.

Κάποιος από την ομάδα του brand ωστόσο δεν το συνειδητοποίησε και το δημοσίευσε.

Ο κόσμος λάτρεψε αυτό το «oops» moment και επιβράβευσε το brand με πολύ engagement στη δημοσίευση, η οποία έγινε viral.

Αντίστοιχα ο αλγόριθμος έσπρωξε περισσότερο την ανάρτηση αυτή στο TikTok, και το brand κέρδισε πάρα πολλές προβολές (αλλά και πωλήσεις).

Job done!

Ποια κανάλια προώθησης πρέπει να επιλέξει κάποιος επαγγελματίας που θέλει να προωθήσει το προϊόν του; Με τι κριτήρια να επιλέξει;

9 στα 10 brands στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή πρέπει να βρίσκονται στο Instagram γιατί είναι το αγαπημένο κοινωνικό δίκτυο όλων των ηλικιών.

Ωστόσο η παρουσία μας πρέπει να καθορίζεται πάντα από που βρίσκεται το κοινό μας και καταναλώνει περιεχόμενο.

Συνεπώς πάντα βάσει αυτού καθορίζουμε τη στρατηγική μας στα social media. Αν έπρεπε λοιπόν να φτιάξω μία πολύ βασική λίστα δεδομένης της τωρινής κατάστασης, αυτή θα ήταν:

  • Instagram
  • Facebook
  • TikTok

Δώσε μας μερικά tips για να πάρει ο αλγόριθμος φωτιά στο Instagram και τα reels

Βεβαίως, ακολούθησε αυτά τα βήματα για να δεις το λογαριασμό σου να εκτοξεύεται:

  • Καθόρισε μια στρατηγική περιεχόμενου ανάλογα με το κοινό που σε ενδιαφέρει
  • Δημιούργησε όσα περισσότερα reels μπορείς για να σε ανακαλύψει ο κόσμος που θες
  • Χρησιμοποίησε τα stories για να μοιραστείς τη καθημερινότητά σου και τα backstage
  • Κάνε ένα Instagram live την εβδομάδα για να χτίσεις την κοινότητά σου, ειδικά με άλλους δημιουργούς.
  • Μη ξεχνάς να απαντάς σε όσα περισσότερα σχόλια μπορείς.

Μπορείς να τα ακολουθήσεις όλα αυτά ευλαβικά για ένα χρόνο; Η επιτυχία θα έρθει σχεδόν εγγυημένα.

*Ο Άγγελος Περλέγκας είναι Social Media Strategist & Instructor

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Εισάγετε το σχόλειό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

FOLLOW US ON SOCIALS

5,500ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles