17.1 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Η αξία της παρακίνησης στις σύγχρονες επιχειρήσεις

Γράφει η Κατερίνα Ελευθεριάδου

«Διαφορετικοί Άνθρωποι = Διαφορετικές Ανάγκες».

Αναμφισβήτητα, το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί σήμερα το πολυτιμότερο κεφάλαιο ενός οργανισμού. Η κατανόηση της στρατηγικής σημασίας των ανθρώπων στις σύγχρονες
εταιρείες είναι προϋπόθεση για την αποτελεσματική διοίκησή τους.

Η διάθεση των εργαζομένων να παράγουν έργο, ο ενθουσιασμός τους, η ικανοποίηση που αντλούν από την εργασία τους, το αίσθημα της δίκαιης μεταχείρισής τους και η συμμετοχή τους για την επίτευξη των κοινών εταιρικών στόχων, διαμορφώνουν και επηρεάζουν την παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, αλλά και των δημόσιων οργανισμών, το επίπεδο της εξυπηρέτησης των πελατών / πολιτών, τη φήμη και την εικόνα και κατά συνέπεια τη βιωσιμότητά τους.

Είναι κοινά αντιληπτό, ότι η παρακίνηση στο σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον αποτελεί
πρόκληση, τόσο για τους εργοδότες, όσο και για τους εργαζομένους. Ειδικά στη σημερινή
εποχή, όπου οι αλλαγές σε πολλές πτυχές της ζωής είναι αλλεπάλληλες και ραγδαίες, το
ζήτημα της παρακίνησης παραμένει στο επίκεντρο των οργανισμών και των Διοικήσεων.

Το ζήτημα της κινητοποίησης των εργαζομένων απασχολούσε και απασχολεί τους
οργανισμούς, οι οποίοι αναζητούν συνεχώς λύσεις και προτείνουν ιδέες, με σκοπό την
επίλυση του.

Η σπουδαιότητά της έγκειται στο γεγονός ότι συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας των εργαζομένων, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται πλεονεκτήματα για
την επιχείρηση.

Κατά καιρούς γεννιούνται διάφορα ερωτήματα, τα οποία και απασχολούν καθημερινά, τόσο
τους προϊσταμένους αλλά και τις Διοικήσεις των εταιρειών. Είναι λογικό, κάποιοι εργαζόμενοι
της ίδιας ομάδας να είναι ικανοποιημένοι με την εργασίας τους, ενώ κάποιοι άλλοι να μην
είναι;

Είναι λογικό, κάποιοι εργαζόμενοι του ίδιου οργανισμού να είναι αφοσιωμένοι και να θέλουν
να συνεισφέρουν τα μέγιστα, ενώ κάποιοι άλλοι να διαθέτουν στο ελάχιστο θέληση και
παρακίνηση;

Είναι κοινά αποδεκτό ότι σε μια ομάδα υπάρχουν διαφορετικοί άνθρωποι και κατά συνέπεια
διαφορετικές ανάγκες.

Η παρακίνηση αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα δυσκολότερα έργα στο ρόλο όσων διοικούν ομάδα, καθώς κάθε άτομο αποτελεί μια
ξεχωριστή οντότητα, η οποία αντιδρά διαφορετικά στα διάφορα ερεθίσματα και έχει
διαφορετικές επιθυμίες και διαφορετικά «θέλω».

Είναι καθήκον του προϊσταμένου αλλά και του οργανισμού γενικότερα να δώσει απαντήσεις στο τι κινητοποιεί τον εκάστοτε εργαζόμενο, με στόχο να θέλει να εργάζεται περισσότερο ή λιγότερο, τι προσδιορίζει τη συμπεριφορά του απέναντι στην εργασία και ποιες μεταβλητές χρειάζεται να επηρεασθούν και προς ποια κατεύθυνση, ώστε ο εργαζόμενος να παρακινηθεί να αποδώσει περισσότερο.

Τα κίνητρα ταυτίζονται με τις αξίες και τις προσδοκίες του κάθε ατόμου ξεχωριστά και κατά
συνέπεια η επιχείρηση χρειάζεται να αφιερώσει χρόνο ως προς τη διερεύνηση αυτών, ώστε
εν συνεχεία να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις που θα κάνουν τους
εργαζομένους να αποδώσουν στο μέγιστο δυνατό.
Σε μια εποχή, όπου η κινητικότητα των εργαζομένων αυξάνεται ολοένα και οι επιλογές για μια νέα θέση εργασίας γίνονται περισσότερες, η παρακίνηση των εργαζομένων θα πρέπει να
αποτελεί κύριο μέριμνα των επιχειρήσεων.

Όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ικανοποιημένοι στο χώρο εργασίας τους παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του οργανισμού και κατά συνέπεια στην επίτευξη των εταιρικών στόχων.

To μυστικό της επιτυχίας για όλους τους οργανισμούς είναι να έχουν εργαζομένους, οι οποίοι
να αγαπούν τη δουλειά τους, ώστε να έχουν τη διάθεση να αξιοποιούν τις δεξιότητες και τα
ταλέντα τους. Το σημαντικότερο κεφάλαιο κάθε οργανισμού είναι οι Άνθρωποί του και κατά συνέπεια μόνο στην περίπτωση που καταφέρει να έχει ευχαριστημένο ανθρώπινο δυναμικό
θα δημιουργήσει και το σπουδαιότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημά του.

«Να εργάζεσαι σκληρά όχι μόνο γιατί αυτό θα σου φέρει ανταμοιβές, αλλά και γιατί θα σε
κάνει να αισθάνεσαι πιο ικανός και πιο άξιος. Οι ψυχές των ανθρώπων που σταματούν να
νοιάζονται για την ποιότητα της δουλειάς τους και ενδιαφέρονται μόνο για τα ανταλλάγματα,
παθαίνουν ένα είδος διάβρωσης».

*Κατερίνα Ελευθεριάδου
Σύμβουλος Ανθρώπινου Δυναμικού
Γενική Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Εισάγετε το σχόλειό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

FOLLOW US ON SOCIALS

5,500ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles