19 C
Athens
Τετάρτη, 30 Οκτωβρίου, 2024

Κ. Παπαποστόλου: Η εκπαιδευτικός, ζωωθεραπεύτρια με τη συγκλονιστική δράση, που η ιστορία της με τη ”Διώνη” έγινε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα σχολεία

Δεν θα πω πολλά για αυτή την υπέροχα ακούραστη γυναίκα. Εκπαιδευτικός, Ζωωθεραπεύτρια, συγγραφέας, εκπαιδεύτρια σκύλων, εθελόντρια, μας ξεδιπλώνει την ζωή της, που έχει ως απαρχή την απέραντη αγάπη για τα ζώα.

Οι σκύλοι εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένοι στην Ελλάδα καθώς δεν είναι πολλοί οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται με σκύλο σε σταθερή και μόνιμη βάση στην τάξη ή στο γραφείο ως Διευθυντές.

Μας εξηγεί τι είναι οι σκύλοι θεραπείας, τα τεράστια οφέλη από την θεραπεία με τα ζώα, ειδικά για τα παιδάκια. Ξεδιπλώνει την πλούσια δράση της, με καινοτομίες, βραβεύσεις, και πως ξεκίνησαν όλα όταν η “Διώνη” της έσωζε τη ζωή, όπως λέει, για την ετοιμοθάνατη σκυλίτσα που έσωσε από βέβαιο θάνατο.

Γιατί αυτή την εμπειρία της, η Κατερίνα την έκανε βιβλίο, αλλά  και κάτι εξίσου αφάνταστα σπουδαίο: την έκανε εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα σχολεία!

«Μπορείς να ξεκινήσεις ακόμη και με την τελευταία σου πνοή και αν δεν μπορείς να αλλάξεις την αρχή της ιστορίας σου, μπορείς πάντα να αλλάξεις το τέλος!»

Ο δρόμος είναι δύσκολος, αλλά όταν έχεις όραμα, θέληση και πάθος, μπορείς να καταφέρεις πολλά. Σήμερα οι  Ζω.Ε.Σ. που ίδρυσε το 2015, έχουν πάρει 5 βραβεία συνολικά για το έργο τους, έχουν εκπαιδεύσει πάνω από 450.000 μαθητές, ενώ έχουν συνεργαστεί και με το ”Άγγιγμα ζωής”, βοηθώντας τα παιδάκια που νοσούν από καρκίνο.

Κατερίνα,  είσαι διευθύντρια δημοτικού σχολείου, συγγραφέας με πλούσια δράση εντός και εκτός σχολείου. Παράλληλα, είσαι πιστοποιημένη εκπαιδευτικός- ζωοθεραπεύτρια. Θα ήθελες να μας πεις τι σημαίνει ο όρος εκπαιδευτικός- ζωοθεραπεύτρια;

Η ζωοθεραπεία είναι ένας κλάδος που ανθίζει εδώ και λίγα χρόνια στην Ελλάδα και αφορά την εργασία ενός επαγγελματία υγείας, ψυχολογίας, εκπαίδευσης κτλ με συνεργάτη ένα ειδικά εκπαιδευμένο σκύλο.

Στην εκπαίδευση ένας σκύλος μπορεί να συνοδεύει έναν εκπαιδευτικό μέσα στην τάξη ή έναν διευθυντή σχολείο και στο εξωτερικό εδώ και πάρα πολλά χρόνια οι σκύλοι έχουν ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Στη χώρα μας γίνονται αργά βήματα, αλλά ευτυχώς πλέον γίνονται. Στη δική μου περίπτωση, εργάζομαι στο σχολείο με τους τρεις σκύλους μου ως Διευθύντρια και πραγματικά έχω δει εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Οι σκύλοι μέσα στο σχολείο ανοίγουν δρόμους που θεωρώ ένας εκπαιδευτικός δεν θα είχε ποτέ φανταστεί και γίνονται πολύτιμοι συνεργάτες που πολύ δύσκολα μετά αλλάζεις αυτή την τόσο καινοτόμο μέθοδο με μια άλλη. Εγώ πάντως δεν ξέρω αν θα μπορούσα να εργαστώ στο σχολείο πια δίχως σκύλο!

Πότε άρχισες να ασχολείσαι με την εκπαίδευση σκύλων παράλληλα με τη δουλειά σου ως δασκάλα; Πώς προέκυψε ο συνδυασμός εκπαίδευσης παιδιών και σκύλων;

Θα πω αρχικά πως πιστεύω πως γεννήθηκα με μια απεριόριστη αγάπη για τα ζώα. Θυμάμαι το παιδικό μου δωμάτιο δίχως κούκλες όπως όλα τα κορίτσια της ηλικίας μου τότε αλλά γεμάτο λούτρινα ζώα. Μεγάλωσα σε μια οικογένεια με έναν μπαμπά που υπεραγαπούσε τους σκύλους και με μια μαμά που ήταν λίγο απόμακρη από αυτούς.

Όμως τους αποδέχτηκε- δεν θα μπορούσε άλλωστε να κάνει αλλιώς!- και έζησε κοντά τους για πολλά χρόνια μέχρι τη μέρα που έφυγε από τη ζωή. Οι σκύλοι μου δίδαξαν πολλά από παιδί, καθώς ο πρώτος μας σκύλος ήρθε στο σπίτι από τον μπαμπά μου όταν ήμουν 3 ετών. Ήταν αδέσποτος, τον έσωσε για να μην τον πετάξουν στο ποτάμι και μαζί του ήρθαν και παραμύθια για την αγάπη που δεν αγοράζεται και για τη συμπόνια που οφείλουμε να δείχνουμε στα ζώα.

Όταν ο μπαμπάς μου πέθανε και ενώ ήμουν 9 ετών είδα με τα μάτια μου το πένθος που βιώνουν οι σκύλοι, όταν χάνουν αγαπημένα πρόσωπα. Αργότερα μεγάλωσα και ξεκίνησα κοντά στα 15 μου να κάνω τις πρώτες διασώσεις αδέσποτων, ενώ όταν πήγα για σπουδές στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησα και τον εθελοντισμό σε καταφύγια σκύλων.

Δεν μπορώ να πω πως είχα όνειρο να σπουδάσω στο Παιδαγωγικό, όταν όμως μπήκα για πρώτη φορά σε σχολική τάξη στην πρακτική μου πριν πάρω το πτυχίο, ξεδιπλώθηκε ένας νέος κόσμος μπροστά μου που δεν είχα φανταστεί.

η ”ετοιμοθανατη΄΄ διωνη  μου εσωσε τη ζωη περισσοτερο απο οτι εγω

Αμέσως μόλις ξεκίνησα να εργάζομαι ως αναπληρώτρια στα Χανιά σκέφτηκα πώς θα μπορούσα να συνδυάσω και την τεράστια αγάπη μου για τα ζώα. Ξεκίνησα να γράφω παιδικές θεατρικές παραστάσεις με ήρωες ζώα, ξεκίνησα σπουδές σε σχολή καλών τεχνών και μπήκα στον κόσμο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.

Αρκετά χρόνια μετά, και όταν διέσωσα ετοιμοθάνατη τη Διώνη και στη συνέχεια τον Άξελ και τον Πόθο, ξεκίνησα σπουδές εκπαίδευσης σκύλου, ενώ άρχισα τις εξειδικεύσεις που αφορούσαν τα παιδιά. Δεν σταματώ να εκπαιδεύομαι και να εξελίσσομαι μέχρι σήμερα, γιατί όλα αλλάζουν συνεχώς. Και τα παιδιά και οι σκύλοι σε κάθε γενιά είναι διαφορετικοί με διαφορετικές ανάγκες.

Κατερίνα διαβάζοντας το βιογραφικό σου εντυπωσιάστηκα. Πως τα καταφέρνεις όλα αυτά; Πώς χωράνε σε 24 ώρες, θα ήθελα να το μάθω αυτό

Η αλήθεια είναι ότι δύσκολα χωράνε! Είμαι σε μια μόνιμη κίνηση όλη τη βδομάδα και τα σαββατοκύριακα που ταξιδεύω σχεδόν συνέχεια για να κάνω εκπαιδευτικές φιλοζωικές δράσεις σε απομακρυσμένες περιοχές.

Όμως καθώς ξέρω το ότι πολλές φορές το σώμα παύει να ακολουθεί και πρέπει πάντα να ακούς τα σημάδια που σου δίνει, μέσα στη μέρα αλλά και στις περιόδους που είναι κλειστό το σχολείο διατηρώ ώρες ηρεμίας και γαλήνης για να μπορώ να ανταπεξέλθω στο δύσκολο καθημερινό μου πρόγραμμα. Πάντως για να χαλαρώσω πολύ συχνά και πάλι διαβάζω βιβλία! Ή σκέφτομαι την επόμενή μου ιστορία.

Πιστεύω πως οι άνθρωποι που είναι εξοικειωμένοι με ένα τόσο υπερφορτωμένο πρόγραμμα βρίσκουν τρόπους να ξεκουράζουν το σώμα και το πνεύμα και πολλές φορές επίσης δυσκολεύονται να λειτουργήσουν στην ηρεμία και τη στατικότητα. Αυτό που θέλω πάντως είναι, όταν το βράδυ πέφτω για να κοιμηθώ, να νιώθω πως έκανα μέσα στη μέρα όλα εκείνα που ήθελα. Γιατί, όσο και να δυσκολεύεται να το πιστέψει κανείς για μένα, δουλεύω αρκετά να μειώσω την αναβλητικότητά μου!

Κατερίνα εργάζεσαι στο σχολείο αλλά και στα εργαστήρια φιλοζωίας με πιστοποιημένους σκύλους εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης και για παιδιά που παρουσιάζουν επιθετικές συμπεριφορές, φοβίες και χαμηλή αυτοπεποίθηση. Μίλησε μου για αυτή την ριζοσπαστική ενασχόληση.

Η εκπαιδευτική διαμεσολάβηση με σκύλους είναι μια καινοτόμος μέθοδος εκπαίδευσης που με προσέλκυσε από την πρώτη στιγμή που γνώρισα τον δάσκαλό μου Francois Beiger από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ζωοθεραπείας.

Όταν πήγα στη Γαλλία για να ολοκληρώσω την εκπαίδευσή μου ως εκπαιδευτικός- ζωοθεραπεύτρια άνοιξε διάπλατα μπροστά μου ένας κόσμος και είδα πώς τελικά μπορώ να συνδυάσω την αγάπη μου για την εκπαίδευση και για τους σκύλους.

ο σκυλοσ διαμεσολαβει για να ερθει η θεραπεια στον θεραπευομενο

Παράλληλα εκεί κατανόησα πως μπορεί να υπάρχει ευρύτατα πια ο όρος «σκύλος θεραπείας» αλλά στην ουσία ο σκύλος δεν είναι αυτός που θεραπεύει αλλά αυτός που διαμεσολαβεί για να έρθει η «θεραπεία» στον θεραπευόμενο. Αν στην περίπτωση της εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης, για παράδειγμα, ο εκπαιδευτικός δεν γνωρίζει άριστα τις διαδρομές που θα πρέπει να βαδίσει για να φτάσει στο αποτέλεσμα που θέλει, ο σκύλος δεν μπορεί από μόνος του να κάνει θαύματα.

Σκύλος και εκπαιδευτικός είναι ένα, είναι σε άριστη συνεργασία και μαζί ολοκληρώνουν όλα τα βήματα. Μέσα από την εκπαιδευτική διαμεσολάβηση γνώρισα ακόμη καλύτερα τους σκύλους μου και παρόλο που πίστευα πολύ σε αυτούς από την πρώτη στιγμή που τους συνάντησα, πραγματικά συνεχώς λαμβάνω τεράστιες συγκινήσεις από την πορεία μου δίπλα τους.

Νιώθω αλήθεια πολύ τυχερή και ευγνώμων που μπορώ και εργάζομαι στο σχολείο με τους πιστοποιημένους σκύλους μου και αυτό το οφείλω στην αποδοχή των μαθητών που πραγματικά έχουν λατρέψει αυτή τη μέθοδο, των συναδέλφων, των γονέων αλλά κυρίως και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που στήριξε με τον τρόπο της την εκπαιδευτική διαμεσολάβηση.

oznorCOQR_soft

Οραματίζομαι να έρθουν μέρες που οι εκπαιδευτικοί θα εργάζονται στα σχολεία με ειδικά εκπαιδευμένους σκύλους και οι σκύλοι αυτοί να είναι πρώην αδέσποτοι. Θεωρώ πως έχουν να προσφέρουν απλόχερα πολλά!

Tι αποτέλεσμα έχει στα παιδιά αυτή η μορφή διαμεσολάβησης- θεραπείας;

Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά θετικά. Έχω βιώσει πολλές συγκινήσεις μέχρι σήμερα. Τη χρονιά που μας πέρασε εργάστηκα με τους σκύλους σε ένα πρόγραμμα διαρροής φοίτησης μαθητών Ρομά και τα αποτελέσματά του ήταν θεαματικά.

Οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείο και εντάχθηκαν ομαλά, με τα όποια προβλήματα, στο σχολικό περιβάλλον. Ο σκύλος γίνεται ένας πιστός φίλος του παιδιού που δεν το κρίνει, το αποδέχεται και είναι πάντα δίπλα του να μοιράζονται μυστικά, χαρές και λύπες. Πολλά παιδιά που παρουσιάζουν φοβίες με τους σκύλους και δυσκολεύονται ακόμη και να περπατήσουν μόνα μη τυχόν και συναντήσουν κάποιον σκύλο, εξοικειώνονται με την παρουσία τους και ξεκινούν να χτίζουν αρμονικές σχέσεις μαζί τους.

Ενώ τεράστια είναι και η βοήθεια σε παιδιά με χαμηλή αυτοπεποίθηση. Για παράδειγμα, ένα παιδί που δεν μπορεί να ενταχθεί στο σχολικό περιβάλλον γιατί είναι πολύ δεμένο με το οικογενειακό περιβάλλον, ο σκύλος μπορεί να το συνοδεύσει από την πρώτη στιγμή που φτάνει το πρωί στην πόρτα του σχολείου μέχρι να σχολάσει.

Έχω εργαστεί πάνω σε τέτοιου είδους προγράμματα και αλήθεια είναι απίστευτο το πόσο αποδίδουν και κάνουν καλό στην ψυχολογία και την εκπαιδευτική πορεία του παιδιού. Πολύ σημαντικό είναι βέβαια και το να δουλέψει ο εκπαιδευτικός- ζωοθεραπευτής το στάδιο αποχωρισμού με τον σκύλο διαμεσολαβητή, όταν ο μαθητής αποφοιτήσει από το δημοτικό ή για κάποιο λόγο πάρει μετεγγραφή για άλλο σχολείο.

οταν ξεκινησα τα εκπαιδευτικα προγραμματα με ζωα, με θεωρουσαν γραφικη και υπερβολικη

Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να ασχοληθείς με κάτι τόσο πρωτοποριακό για την Ελλάδα; Η πορεία σου μέχρι σήμερα είχε εμπόδια;

Έχω περάσει αρκετά δύσκολα στην πορεία μου μέχρι σήμερα, όταν αποφάσισα να ακολουθήσω αυτό τον δρόμο.

Αρχικά, όταν ξεκίνησα να εργάζομαι ως δασκάλα και δημιουργούσα και εκπονούσα εκπαιδευτικά προγράμματα με ζώα, πολλοί με θεωρούσαν γραφική και υπερβολική.

Με κοιτούσαν λες και είχα κατέβει από άλλο πλανήτη! Όπως μας κοιτούσαν πιστεύω στη δεκαετία του 80 που ο μπαμπάς μου ήταν δήμαρχος στην πόλη που ζω για πάρα πολλά χρόνια και είχε παντού κυριολεκτικά τον σκύλο μας που υπεραγαπούσε.

Οπότε μεγαλώνοντας εγώ με τέτοιες εικόνες, ήταν προδιαγραμμένη η πορεία μου. Στη συνέχεια, όταν ξεκίνησα τον ακτιβισμό διασώζοντας ζώα από τον δρόμο ή αδειάζοντας κλουβιά ήρθα σε επαφή με τον κόσμο της φιλοζωίας που δυστυχώς δεν είναι αγγελικά πλασμένος.

Ενώ δεν θα έπρεπε να υπάρχει καμιά διαφορά στους φιλόζωους αφού υπάρχει η αγάπη για τα ζώα να ενώνει, οι διαμάχες δεν σταματούν χρόνια τώρα και αυτό είναι κάτι που συνεχώς με στενοχωρεί και με απογοητεύει.

Υπήρξαν ελάχιστοι άνθρωποι στον δρόμο μου που με βοήθησαν ουσιαστικά και θα μπορούσα να πω πως είναι περισσότεροι αυτοί που με αμφισβήτησαν και δεν πίστεψαν σε μένα παρά αυτοί που πίστεψαν και στάθηκαν πλάι μου. Αν μάλιστα, γυρίσω πίσω στο παρελθόν, θα πω πως είχα περισσότερες αναχωρήσεις ανθρώπων παρά αφίξεις και παραμονές! Όμως αυτό πάντα μα πάντα σε κάνει πιο δυνατό να συνεχίζεις αυτό το οποίο ξεκίνησες.

Στον κόσμο του βιβλίου, εγώ προσωπικά βρήκα μεγάλη αποδοχή και αγάπη αν και το είδος βιβλίων που γράφω ήταν, όταν ξεκίνησα, αρκετά πρωτοποριακό. Είχα πει κάποτε πως όλα όσα θα κάνω θα τα χρωστώ στη Διώνη που στην ουσία μου έσωσε τη ζωή περισσότερο παρά εγώ τη δική της και πως θα φτάσω στο τέλος του δρόμου ακόμη και αν χρειαστεί να μείνω εντελώς μόνη. Υπάρχει άλλωστε για μένα η ζωή πριν τη Διώνη και η ζωή μετά.

Όμως κόντρα σε όλες τις δυσκολίες και τα εμπόδια, το μαγικό σύμπαν πάντα ξέρει και σου στέλνει έστω και ελάχιστους ανθρώπους ζωής αλλά και μια υπέροχη οικογένεια που είναι πάντα δίπλα σου και σε στηρίζουν.

Επίσης, θα ήταν άδικο να μην αναφέρω πως σε εμένα τα social media και όλη η έκθεση όσων κάνω εκεί, λειτούργησαν ώστε να κάνω και από εκεί πραγματικούς φίλους που αν και σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχουμε συναντηθεί ποτέ από κοντά, νιώθω τη στήριξη και την αγάπη τους όλα αυτά τα χρόνια.

Ξέρω κάθε στιγμή για ποιο λόγο με πλησιάζει ή απομακρύνεται κάποιος από κοντά μου και αυτό πραγματικά έχει καθορίσει την πορεία μου μέχρι σήμερα. Το πιο σημαντικό πάντως είναι να παραμένεις πιστός στον στόχο σου και να ξεπερνάς κάθε φορά όλες τις δυσκολίες.

Αγαπώ τόσο πολύ την εκπαιδευτική διαμεσολάβηση με σκύλους στο σχολείο ως Διευθύντρια, τη δημιουργία και εκπόνηση εκπαιδευτικού φιλοζωικού υλικού και βιβλίων αλλά και τις Ζω.Ε.Σ. που ίδρυσα με μεγάλη αγάπη που ξεπερνώ και αφήνω πίσω όλα μα όλα τα εμπόδια. Πάντα μα πάντα υπάρχει ένας άλλος δρόμος που ίσως δεν είχες σκεφτεί, όταν νομίζεις πως όλες οι διαδρομές είναι δύσβατες!

Mετά από χρόνια δράσης και προσφοράς στα σχολεία, ίδρυσες την ΑΜΚΕ Ζω.Ε.Σ Μίλησε μου για τον ρόλο της.

Οι Ζω.Ε.Σ. που ίδρυσα το 2015 ξεκίνησε ως ένας φορέας δημιουργίας και εκπόνησης ενός εκπαιδευτικού φιλοζωικού προγράμματος εγκεκριμένου από το Υ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με την αρμονική συνύπαρξη ανθρώπων και ζώων.

Σήμερα, μετά από 5 βραβεία για το εθελοντικό της έργο, μέσα από το πανελλαδικό δίκτυο εθελοντών, κατάφερε να εκπαιδεύσει περισσότερους από 450.000 μαθητές σε περισσότερα από 700 σχολεία σε όλη τη χώρα, να επισκεφθεί σχολεία ειδικής αγωγής και θεραπευτικά ιδρύματα, να συνεργαστεί με το «Άγγιγμα Ζωής» για παιδιά που νοσούν από καρκίνο, να συμμετέχει σε εκατοντάδες δημόσιες δράσεις εκπαιδεύοντας πολίτες κάθε ηλικίας, να συμμετέχει σε ένα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ αλλά και να στηρίξει εκατοντάδες αδέσποτα ζώα και οικογένειες μέσα από τις πωλήσεις των βιβλίων μου των οποίων τα έσοδα στηρίζουν φιλοζωικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Οι δράσεις μας αφορούν κυρίως τη δημιουργία εκπαιδευτικού φιλοζωικού και περιβαλλοντικού υλικού, τη δημιουργία και εκπόνηση εκπαιδευτικών εγκεκριμένων φιλοζωικών προγραμμάτων, τις φιλοζωικές ενημερώσεις πολιτών σχετικά με την αρμονική συνύπαρξή τους με τα ζώα και κυρίως τους σκύλους. Εκπαιδεύουμε τους πολίτες ώστε μελλοντικά να μειωθεί ο αδέσποτος πληθυσμός, γιατί, ας μη γελιόμαστε, το να εξαλειφθεί είναι ένα άπιαστο όνειρο δυστυχώς.

Εκπαιδεύουμε εκπαιδευτικούς για την εκπόνηση εκπαιδευτικών φιλοζωικών προγραμμάτων και αυτή τη στιγμή μέσα από εγκεκριμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για τα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού είμαστε στη διαδικασία να ανοίξουμε τα φτερά μας και εκεί.

Όμως σε κάθε δύσκολη συνθήκη της χώρας, όπως ήταν οι φωτιές στην Εύβοια, οργανώσαμε μια ομάδα δέκα εθελοντών και καταφέραμε να διασώσουμε 17 σκύλους στους οποίους βρήκαμε στη συνέχεια το παντοτινό τους σπίτι. Όλες οι δράσεις μας είναι εθελοντικές και στηριζόμαστε μονάχα στις δωρεές που είναι πολύ σημαντικές για το έργο μας.

Στο www.zwes.gr μπορεί να δει κανείς συνολικά το έργο μας αλλά και τους τρόπους στήριξής μας. Σήμερα οι Ζω.Ε.Σ. έχουν δημιουργήσει και εκπονούν περισσότερα από δέκα εκπαιδευτικά προγράμματα σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, συνεργάζονται με Δήμους για εκστρατείες φιλοζωικών ενημερώσεων στα σχολεία τους, παράγουν συνεχώς νέο και ανανεωμένο που στηρίζεται στις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις εκπαιδευτικό φιλοζωικό υλικό, αναλαμβάνουν τη ζωοφιλική διαπαιδαγώγηση παιδιών σε φεστιβάλ, εκπαιδεύουν εκπαιδευτικούς και οραματίζονται έναν καλύτερο κόσμο για όλους, ανθρώπους και ζώα.

Το θέμα των αδέσποτων ζώων στην Ελλάδα είναι κάτι που πληγώνει πολύ όλους εκείνους που αγαπούν πολύ και νοιάζονται για αυτά τα πλάσματα. Ποια πιστεύεις πως είναι η κατάσταση σήμερα και τι θα πρέπει να αλλάξει η πολιτεία για να στηρίξει τα αδέσποτα ζώα αλλά και να διευκολύνει το λειτούργημα αυτό που επιτελείτε στα σχολεία;

Οι συνθήκες ζωής των αδέσποτων ζώων δυστυχώς είναι τραγικές. Θα μπορούσαμε να τα αποκαλούμε και παρατημένα, το αναφέρω συχνά, για να φαίνεται ο δράστης που είναι ο άνθρωπος και τα παράτησε.

Γιατί σίγουρα δεν έπεσαν από τον ουρανό αλλά γεννήθηκαν είτε στον δρόμο από μανούλες που υπέφεραν είτε πετάχτηκαν στην πορεία ή εγκαταλείφθηκαν ακόμη και στα γεράματά τους. Θεωρώ πως όσοι αγαπάμε τα ζώα στην Ελλάδα υποφέρουμε συχνά από την αγωνία μας να τους χαρίσουμε ως δώρο πίσω τη ζωή τους. Σε κανέναν δεν αξίζει εξάλλου να ζει ως άστεγος, να πεινάει, να διψάει, να κρυώνει, να φοβάται και να τον θεωρούν οι γύρω του βρόμικο, περιττό, επικίνδυνο και επιζήμιο.

Νομίζω πως δεν θα προσεγγίσω ποτέ την απόλυτη ευτυχία, ποτέ δεν θα κοιμηθώ ήσυχη τα βράδια, αν δεν δω τους δρόμους και όλα τα κλουβιά άδεια από αυτές τις ψυχές που αλήθεια υποφέρουν και διεκδικούν με τόση αξιοπρέπεια τα αυτονόητα.

Μπαίνω τόσο συχνά στη θέση τους και κάνω κάθε προσπάθεια μέσα από τις λέξεις και τις πράξεις μου να συμπαρασύρω όσους περισσότερους μπορώ σε έναν κοινό αγώνα διεκδίκησης των δικαιωμάτων για όλα τα ζώα. Η πολιτεία θα πρέπει να στηρίξει τον αγώνα των εθελοντών αρχικά οικονομικά.

η πολιτεια εχει κανει σημαντικα βηματα στο θεμα των αδεσποτων ζωων

Έχουμε γονατίσει όλοι οικονομικά κυριολεκτικά και ειδικά όσοι φροντίζουν πάρα πολλά ζώα. Παράλληλα, η εφαρμογή της νομοθεσίας θα πρέπει να γίνεται πάντα δίχως καμιά υποχώρηση. Μήπως και έρθει η μέρα που θα πάψουμε να ζούμε ανάμεσα σε εγκληματίες. Γιατί υπάρχουν και πάρα πολλά δεσποζόμενα ζώα που υποφέρουν, γιατί βρίσκονται στα χέρια λάθος κηδεμόνων.

rhdr

Σε σχέση με την εκπαιδευτική διαμεσολάβηση ιδανικό θα ήταν να υπάρξει ένα νομοθετικό πλαίσιο που να υποστηρίζει αυτή τη μέθοδο διδασκαλίας και διαμεσολάβησης. Πάντως καθώς είμαι ένας άνθρωπος που αναζητώ και βλέπω πάντα το θετικό, θα ήταν άδικο να μην υποστηρίξω πως και η πολιτεία έχει κάνει πολύ σημαντικά βήματα στο θέμα των αδέσποτων ζώων καθώς βλέπουμε σε κρίσεις μηχανισμούς στήριξης που δεν θα είχαμε ποτέ φανταστεί, οι νόμοι έγιναν επιτέλους πιο αυστηροί αλλά και όλοι εκείνοι που αγαπούν πια τα ζώα αλλά και υιοθετούν πλάσματα από τους δρόμους και τα κλουβιά γίνονται ολοένα περισσότεροι. Και αυτό αρκεί για αρχή για να αλλάξουμε τη ζωή τους!

Έχεις γράψει και έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα 6 βιβλία. Ποια ήταν η ανάγκη που σε ώθησε στη συγγραφή;Ένα από τα βιβλία σου η Η «Ζωο…γραφική Φαντασίας στο Βασίλειο του Πόθου, διακρίθηκε στις Χρυσές Λίστες του Elniplex και εντάχθηκε στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση ως διδακτική πρόταση για το Νηπιαγωγείο. Μίλησε μου για αυτή την εμπειρία.

Γράφω από παιδί! Παντού βρίσκω σημειωματάρια με παιδικές μου ιστορίες! Όταν συνάντησα τη Διώνη, όλη η πορεία μου δίπλα της με οδήγησε στο να μοιραστώ την ιστορία της. Αρχικά το πώς την έζησα εγώ και στην πορεία σκίζοντας όλο το βιβλίο και γράφοντάς το από την αρχή ως την πρώτη αυτοβιογραφία ενός αδέσποτου σκύλου.

«Το Δώρο» μετά από χιλιάδες αναγνώστες που δεν σταματούν να μοιράζονται τις εντυπώσεις τους μαζί μου αποτελεί τη δύναμη σε πολλούς φιλόζωους αλλά και σε άλλους που δεν έχουν τόσο στενή σχέση με τα ζώα, να την αποκτήσουν. Σε όλα τα βιβλία μου ήρωες είναι οι τρεις σκύλοι μου και αυτό το επέλεξα για να ζωντανεύουν τις ιστορίες και να φέρνουν όλο και πιο κοντά τα παιδιά στη φιλοζωία.

Ιστορίες που διαδραματίζονται μέσα σε ένα παλάτι και σε ένα Βασίλειο Ακηδεμόνευτων Ζώων όπου άνθρωποι και ζώα μετά από πολλές δυσκολίες και μάχες ζούνε επιτέλους όλοι μαζί αρμονικά, ελεύθερα και ευτυχισμένα.

Η διάκριση αυτού του βιβλίου μου αποτέλεσε μεγάλη χαρά για εμένα αλλά και δύναμη να πάω παρακάτω γράφοντας ολοένα και πιο στοχευμένα φιλοζωικά βιβλία. Θεωρώ πως κανένα από τα βιβλία μου δεν αφορά μονάχα παιδιά αλλά αφορά κάθε ηλικία και όλη την οικογένεια. Ενώ στα χέρια εκπαιδευτικών μετατρέπονται σε πολύ εύστοχα εκπαιδευτικά φιλοζωικά εργαλεία που τους βοηθούν να δημιουργούν και να εκπονούν φιλοζωικά και περιβαλλοντικά εκπαιδευτικά προγράμματα.

Πολύ μεγάλη σημασία διαδραματίζει και η μουσική των βιβλίων καθώς υπάρχουν και 10 τραγούδια που έχουν γραφτεί από πολύ σπουδαίους μουσικούς και περικλείουν μέσα τους πολύ σημαντική φιλοζωική γνώση. Αν δεν υπήρχε στη ζωή μου ο Βασίλης Γουλιέλμος που ίδρυσε τη Welldone το εκδοτικό μου σπίτι αλλά και η Λιάνα Δενεζάκη η εικονογράφος όλων των βιβλίων μου αλλά και η πιο στενή μου συνεργάτιδα τίποτα από τα παραπάνω δεν θα είχαν συμβεί.

rhdr

Αυτή τη στιγμή με χαρά αναμένω την έκδοση του νέου μου βιβλίου από τις εκδόσεις Κίτρινο Πατίνι που αφορά και πάλι τα δικαιώματα των ζώων αλλά και το νέο σχολείο που έχω οραματιστεί.

οι τρεισ σκυλοι μου ειναι κομματια τησ ψυχησ μου που ισωσ δεν ειχα βρει ποτε

Είναι συγκινητικό ότι ζεις με τρεις σκύλους που έχουν υπάρξει βάναυσα κακοποιημένοι από ανθρώπινο χέρι, και ταξιδεύεις ασταμάτητα σε όλη τη χώρα, για τη διάδοσή του οράματος σου. Τι πιστεύεις πως πρέπει να γίνει για να μειωθούν οι κακοποιήσεις ζώων;

Οι τρεις σκύλοι που επέλεξα ή μάλλον με επέλεξαν να ζήσουμε τη ζωή μας μαζί είναι κομμάτια της ψυχής μου που ίσως δεν είχα ποτέ βρει. Η Διώνη, που βρέθηκε μαχαιρωμένη και πυροβολημένη εκπροσωπεί το κομμάτι του εαυτού μου το ατρόμητο που δεν κάνει ποτέ πίσω.

Ο Άξελ που γνώρισε τη μόνιμη αλυσόδεση και την ταμπέλα στη συνέχεια του πολύ επιθετικού και υποψήφιου για ευθανασία είναι το ρομαντικό που κρύβω μέσα μου και αυτή η ήρεμη δύναμη που συχνά επιδεικνύω. Ενώ ο Πόθος, που πετάχτηκε μωρό ακόμη στα σκουπίδια είναι εκείνο το κομμάτι το «όλα μπορούν να αλλάξουν, αν βλέπεις τη ζωή θετικά». Μαζί τους έχω καταφέρει τόσα πολλά.

Δεν ξέρω πραγματικά τι θα κάνω, όταν έρθει η δύσκολη ώρα του αποχωρισμού μας… οι σκύλοι ζούνε τόσο λίγο όμως μας δίνουν τόσα πολλά. Δεν ξέρω πως θα ήταν η ζωή μου χωρίς την παρουσία σκύλων και δεν θέλω να μάθω! Το να διασώζεις ένα πλάσμα από τον δρόμο που άλλοι το προσπέρασαν θα είναι πάντα τόσο λυτρωτικό για εκείνο και για εσένα. Θα πρέπει όλοι εμείς που αγαπάμε τόσο πολύ τα ζώα να μην σταματάμε να μιλάμε για αυτά. Με σύνεση, ηρεμία, δίχως θυμό και οργή και δίχως να μπλέκουμε σε αντιπαραθέσεις.

seg_soft

Δεν ξέρω κατά πόσο έχει νόημα να παλέψουμε να αλλάξουμε κάποιον που αντιπαθεί πολύ τα ζώα, είναι εντελώς αδιάφορος ή δυστυχώς τα μισεί. Υπάρχουν πάρα πολλοί πιστεύω που δεν έχουν βρει τον δρόμο τους και είναι έτοιμοι να αλλάξουν. Σε αυτούς εγώ στηρίζω τις ελπίδες μου να έρθουν μαζί μας και να γινόμαστε ολοένα και περισσότεροι.

Η παιδεία από την άλλη παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Οφείλουμε να εκπαιδεύσουμε και τα παιδιά, και τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς. Όλους βασικά τους πολίτες. Το να μην αγαπάς τα ζώα δεν σε δικαιολογεί στο να τους κάνεις κακό. Μπορείς να ζεις δίχως ζώα δίπλα σου αρκεί όμως να τα αποδέχεσαι ως ισότιμους συμπολίτες σου και να τα σέβεσαι.

Αν δεν θέλεις να τα βοηθήσεις προσπέρασέ τα όχι όμως να τους κάνεις κακό. Το να πετάς ακόμη και ένα πιάτο φαγητό ή νερό που βλέπεις στον δρόμο στερώντας το από ένα πλάσμα που το έχει ανάγκη, αρχίζει και σε απομακρύνει από την ανθρώπινη μορφή σου και σε οδηγεί σε καταστάσεις μη διαχειρίσιμες στην πορεία.

Η αγάπη πάντα μαλακώνει τις ψυχές αρκεί να έχουμε ανοιχτές τις καρδιές μας. Πολύ συχνά οφείλουμε ακόμη και εκείνους που έκαναν λάθη με ζώα να τους αγκαλιάσουμε και να τους δείξουμε τον δρόμο. Όλοι μαζί βασικά, πουθενά και ποτέ κανένας μόνος!

Θα ήθελα να μοιραστείς το όραμά σου μαζί μας

Το μεγάλο μου όραμα θα παραμένει πάντα ένας κόσμος ισότητας, δικαιοσύνης, αλληλεγγύης και αποδοχής για όλους. Προσδοκώ σε μια Ελλάδα δίχως αδέσποτα και όσο και αν ακούγεται άπιαστο όνειρο, δεν θα σταματήσω να αγωνίζομαι και να πιστεύω σε αυτό.

Οραματίζομαι να καταφέρω να ακουστεί η φωνή όλων αυτών των πλασμάτων που δεν έχουν φωνή σε κάθε σχολείο τόσο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και θα συνεχίζω να γράφω βιβλία που πάντα θα πιστεύω στη δύναμή τους να αλλάξουν τον κόσμο.

Βέβαια, πιστεύω πως ο κόσμος αλλάζει περισσότερο με το παράδειγμά μας, με τις πράξεις και τις επιλογές μας. Είμαστε άλλωστε οι επιλογές μας! Αυτά που επιλέγουμε να πράξουμε και οι άνθρωποι που επιλέγουμε να πορευτούμε δίπλα τους ή να απομακρυνθούμε αντίστοιχα καθορίζουν την πορεία μας και πολύ συχνά και το τέλος του δρόμου μας. Θα κλείσω λέγοντας αυτό που έμαθα πλάι στη Διώνη και αποδεικνύεται καθημερινά: «Μπορείς να ξεκινήσεις ακόμη και με την τελευταία σου πνοή και αν δεν μπορείς να αλλάξεις την αρχή της ιστορίας σου, μπορείς πάντα μα πάντα να αλλάξεις το τέλος!»

qrf

*Η Κατερίνα Παπαποστόλου είναι μια εκπαιδευτικός, Διευθύντρια σε ένα δημοτικό σχολείο της επαρχίας, που έχει αφιερώσει κυριολεκτικά τη ζωή της στην εκπαίδευση και στη φιλοζωία.

Πιστοποιημένη ζωοθεραπεύτρια από το IFZ, με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και στη Σχολική Ψυχολογία, μια από τις διακεκριμένες εκπαιδευτικούς για το 2020 και το 2022, δεν σταματά να γράφει βιβλία τα οποία αποτελούν οδηγούς φιλοζωίας και αγάπης, με τα έσοδα τους να στηρίζουν φιλοζωικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς. Κηδεμόνας τριών υπέροχων σκύλων που έχουν πετύχει απίστευτα πράγματα κατά την αλληλεπίδρασή τους με τα παιδιά, αλλά και άλλων που βρίσκονται σε φιλοξενία και τους αναζητά σπίτι, δεν σταματά να δρα ακτιβιστικά διασώζοντας αδέσποτα ζώα και βοηθώντας εθελοντές στο έργο τους σε όλη την Ελλάδα.

Μέσα από την αρθρογραφία της θίγει συνεχώς την καθημερινότητα των αδέσποτων ζώων και κατανοεί κανείς τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ζώα στη χώρα μας, ενώ όλες οι λέξεις της αποτελούν πάντα ένα κίνητρο να μην χάνει κανείς την ελπίδα του πως ο κόσμος θα αλλάξει. Συμμετέχει με εισηγήσεις της σε συνέδρια και ημερίδες, διοργανώνει για παιδιά φιλοζωικά workshops βιωματικής προσέγγισης με σκύλους εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης, εκπαιδεύει εκπαιδευτικούς στη δημιουργία και εκπόνηση εκπαιδευτικών φιλοζωικών προγραμμάτων, ενώ εργάζεται συχνά στο σχολείο με τους σκύλους της που είναι πιστοποιημένοι πάνω σε εκπαιδευτικά προγράμματα ενσυναίσθησης και καινοτομίας.

Αποτελεί   μία   από   τις   δημιουργούς   εκπαιδευτικού   υλικού   για   την Πλατφόρμα 21+ του ΙΕΠ, ενώ είναι καθηγήτρια στη Zero Stray Academy εκπαιδεύοντας Δήμους όλης της χώρας στη θεματική «Εκπαίδευση Σχολείων». Ιδρύτρια της ΑΜΚΕ Ζω.Ε.Σ. που έχει   βραβευτεί   πέντε  φορές   για   το   εθελοντικό   της   έργο,   έχει εκπαιδεύσει  με τους εθελοντές της μέσω εγκεκριμένων από το Υ.ΠΑΙ.Θ. και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εκπαιδευτικών προγραμμάτων πανελλαδικά περισσότερους   από   500.000   μαθητές   σε   700   σχολεία μετρώντας χιλιάδες χιλιόμετρα κάθε χρόνο για να μεταφέρει το σύνθημα «Κανένα ζώο στον δρόμο, κανένα ζώο σε κλουβί.»

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Εισάγετε το σχόλειό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

FOLLOW US ON SOCIALS

5,500ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles