20.3 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Η ‘Εφη Ρευματά για την την sold-out παράσταση ”Κοριτσιέρα των Βούρλων”, που επιστρέφει τέλος Σεπτέμβρη, και μιλά για τις πόρνες

Με την εξαιρετικά ταλαντούχα ηθοποιό και σκηνοθέτη Έφη Ρευματά, κάναμε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για το πως εμπνεύστηκε την Κοριτσιέρα των Βούρλων, μια παράσταση για την ζωή που είχαν οι έγκλειστες πόρνες στο πρώτο δημόσιο πορνείο της Ελλάδας, αλλά και πως είναι η ζωή του ηθοποιού, και τι συμβουλεύει τα νέα παιδιά.

Μας μιλά για την συνεργασία της και την φιλία της με την Ελένη Φιλίνη, που πρωταγωνιστεί μαζί με την Κατερίνα Αγγελίτσα, σε μια παράσταση που δεν είναι τυχαίο ότι έγινε sold out, από στόμα σε στόμα μάλιστα και επιστρέφει από 29 Σεπτεμβρίου στο θέατρο Αυλαία στον Πειραιά.

επιστρεφει στισ 29 σεπτεμβριου ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ, η sold out παρασταση κοριτσιερα των βουρλων

Μέσα από στοιχεία μυθοπλασίας, αλλά και πραγματικές μαρτυρίες αν και λίγες, οι γυναίκες αυτές κινήθηκαν, ζωντάνεψαν και άνοιξαν την καρδιά τους μέσα από την  παράσταση, με τις γλυκόπικρες στιγμές, τα τραγούδια τους, την αλήθεια τους. 

Παρόλο που το έργο που με μεγάλη προσοχή και «εμμονή» καταπιάστηκε η καταξιωμένη ηθοποιός και σκηνοθέτης Έφη Ρευματά, δεν έχει ως στόχο να εκβιάσει τα συναισθήματα για αυτές τις γυναίκες, καταφέρνει να γίνει μια γροθιά στο στομάχι για όποιον το είδε.

Έφη Ρευματά

Και στο τέλος δεν μπορείς παρά να θαυμάσεις αυτές τις γυναίκες για τον τρόπο που διαχειρίστηκαν την μοίρα τους, και την τεράστια δύναμη ψυχής.

Πως ξεκίνησες να καταπιάνεσαι με ένα τόσο ευαίσθητο θέμα;

Εκείνο το διάστημα μου είχε μπει το μικρόβιο της σκηνοθεσίας, και ψάχναμε ένα θέμα για μία παράσταση που θα έπαιζε η Κατερίνα Αγγελίτσα και θα σκηνοθετούσα εγώ, και το θέμα θα αφορούσε τις γυναίκες.

Κατερίνα Αγγελίτσα

Η σύλληψη, το κείμενο και η δραματουργική έρευνα έγινε από την Κατερίνα Αγγελίτσα, τη Σοφία Παπαδοπούλου και εμένα. Η Σοφία αποχώρησε μετά, και μείναμε με την Κατερίνα. Ξεκινήσαμε λοιπόν με έρευνα για τις γυναίκες από πιο παλιά, πότε άρχισαν να ψηφίζουν, το οποίο και βάλαμε στην παράσταση και τις αντιδράσεις εκείνη την εποχή, και ψάχνοντας αρκετά, πέσαμε πάνω στην ιστορία με τα Βούρλα.

από το αρχείο της Έφης Ρευματά

Και εν τέλει είδαμε ότι η γυναίκα έχει πολύ μεγάλη δύναμη μέσα της, και αυτό θέλαμε να αναδείξουμε, και όχι πόσο θύματα υπήρξαν οι γυναίκες αυτές.

Θέλαμε να αναδείξουμε την ιστορία, όχι για να κλαφτούμε, αλλά για να την  παρουσιάσουμε, με τις πραγματικές της μορφές, που αγγίζουν όλους μας.

Πηγές πολλές δεν είχαμε, κάποια στοιχεία από ρεμπέτικα τραγούδια, και τέσσερις συνεντεύξεις που δώσανε οι κοπέλες στην Λιλίκα Νάκου και δημοσιεύτηκαν στην ιστορική εφημερίδα Ακρόπολις. Το ρεπορτάζ της μάλιστα είχε τίτλο τότε, «ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο βαλέτω».

από το αρχείο της Έφης Ρευματά

Πόσο καιρό σου πήρε από την αρχική ιδέα μέχρι να πάρει σάρκα και οστά;

Από το 2018 το ξεκινήσαμε, μας βρήκε ο κόβιντ, σταματήσαμε, εμένα μου μπήκε η ιδέα του flash back την περίοδο της πανδημίας, και στη συνέχεια όλα πήραν τον δρόμο τους.

Ποιο πολύ μας προβλημάτισε να εντάξουμε τα τραγούδια με την πρόζα, και να ταιριάζουν. Αυτό πήρε πολύ καιρό, και έγινε πολύς αυτοσχεδιασμός στις πρόβες, με τις δύο πρωταγωνίστριες, την Ελένη Φιλίνη, και την νεότερη και πολύ ταλαντούχα Κατερίνα Αγγελίτσα.

Ελενη Φιλίνη
Κατερινα Αγγελίτσα

 Η καταξιωμένη ηθοποιός Ελένη Φιλίνη ήταν η πρώτη επιλογή για τον ρόλο;

Η πρώτη μου σκέψη ήταν η Ελένη πραγματικά, γιατί καταρχήν έχουμε συνεργαστεί, έκανε την μητέρα μου όταν βγήκα από τη σχολή, στο πρώτο σίριαλ που έκανα, το «Για μια θέση στον ήλιο», και επειδή είχα και «πατέρα» τον Πέτρο Φυσσούν, η αλήθεια είναι ότι ήμουν μια πολύ ευτυχισμένη κόρη.

”η ελενη φιλινη ειναι χορτασμενη, ακομπλεξαριστη και μη ανταγωνιστικη  με τις γυναικεσ”

Στο σίριαλ αυτό με τις πολύ δύσκολες δραματικές σκηνές, κυρίως της Ελένης, την γνώρισα καλύτερα, και γνώρισα πόσο καλή ηθοποιός είναι και πόσο καλός άνθρωπος, πόσο καλός συνεργάτης, πόσο άνετη και εύκολη είναι. Ακομπλεξάριστη, χορτασμένη, και μη ανταγωνιστική με τις γυναίκες, και δεν θα μπορούσε παρά να ήταν η πρώτη μου σκέψη, και χάρηκα πολύ που δέχτηκε.

Η-κοριτσιέρα-των-Βούρλων-

Ποια είναι τα τρία συστατικά για να πετύχει μια παράσταση;

Κείμενο οπωσδήποτε, συνεργάτες, από τον ενδυματολόγο μέχρι τον ηθοποιό, πρέπει να δέσει όλο το γλυκό, και ένας συγκεκριμένος στόχος. Τι ακριβώς θες να πεις, και να δείξεις.

”αν καποιοσ επιθυμει τα 5-10 λεπτα δημοσιοτητασ καλυτερα να μην γινει ηθοποιοσ”

Τι θα συμβούλευες έναν νέο ή νέα που θέλει να ασχοληθεί με την υποκριτική, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δύσκολο χώρο;

Είναι χώρος που υπάρχει φοβερή προσφορά και μικρή ζήτηση. Είναι χώρος που «εκτίθεσαι» και το θέλουν πάρα πολλοί, αλλά είναι και μπερδεμένο στο μυαλό των ανθρώπων το τι είναι η έκθεση, με την τηλεόραση, τα reality κτλ.

Από την άλλη είναι ένας χώρος που απαιτεί πολλή δουλειά, και πολλοί δεν το έχουν αντιληφθεί αυτό, πόσο διάβασμα πρέπει να κάνεις, πόσο συγκεντρωμένος πρέπει να είσαι, να προσέχεις το σώμα σου, τη φυσική σου κατάσταση. Πολλοί πηγαίνουν χωρίς να έχουν πλήρη γνώση για το τι απαιτεί αυτός ο χώρος για να μπορέσεις να σταθείς.

Πρέπει ένα παιδί στα πρώτα του βήματα να είναι πάρα πολύ συνειδητοποιημένο, και να αγαπάει πολύ αυτό που κάνει για να πετύχει. Και βέβαια λοιπόν θα συμβούλευα κάποιον να ασχοληθεί, αλλά για να ξέρει για ποιο λόγο το κάνει.

Να είναι καθαρός ο στόχος. Αν είναι λοιπόν κάποιος που θέλει απλώς να βγει 5 με 10 λεπτά στη δημοσιότητα να μην το κάνει. Και φυσικά είναι ένας χώρος με πάρα πολλές απορρίψεις. Απορρίπτεσαι καθημερινά! Και ο καλύτερος απορρίπτεται!

Επίσης είναι ένας χώρος που άλλοι λατρεύανε τη Βουγιουκλάκη, άλλη την μισούσανε. Ή την Καρέζη ή την Λαμπέτη. Άρα είναι ένας χώρος που καθημερινά κρίνεσαι και αυτό θέλει γερό στομάχι. Οπότε δύο είναι τα βασικά πράγματα. Το θέλεις πολύ; Έχεις ανθεκτικό στομάχι; Τότε βουρ στον πατσά που λέμε, και επειδή προετοιμάζω και άτομα για σχολές, αυτό τους λέω.

Και κάτι ακόμα. Σαφώς υπάρχουν παρεούλες που επηρεάζουν τα πράγματα αλλά αυτό υπάρχει σε όλες τις δουλειές, και το στοίχημά μας είναι να βγουν νέοι με ταλέντο με τσαμπουκά, με όρεξη και να πουν θέλω να δουλέψω, και δεν θα μου απαγορέψεις -ο οποιοσδήποτε εσύ- να δουλέψω.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ :

Το πρώτο δημόσιο πορνείο της Ελλάδας

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Εισάγετε το σχόλειό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

FOLLOW US ON SOCIALS

5,500ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles