Με τον Χρήστο Νίκα η συζήτηση δεν μπορεί να είναι παρά απολαυστική. Όπως ακριβώς και το περιεχόμενό του στο instagram, και μας δίνει πολλά tips, ενώ μας εξηγεί γιατί στο παρελθόν αποτύγχανε παταγωδώς να χτίσει λογαριασμούς…
Κατάφερε να δημιουργήσει μια κοινότητα με περισσότερα απο 160.000 μέλη στο Instagram σε λιγότερο απο 2 χρόνια και πρόσφατα ξεκίνησε και τον Ελληνικό του λογαριασμό στον οποίο έχει χτίσει μια κοινότητα 50.000+ μελών σε μόλις ένα χρόνο.
Ζούμε σε μια εποχή που τα social κάνουν θραύση, και «εξαργυρώνουμε» την επιτυχία μας μέσα από τους followers. Σε 12 μήνες, κατάφερες να ξεπεράσεις τους 100.000 followers στον Αγγλικό σου λογαριασμό και τους 50.000 στον Ελληνικο! Αλήθεια πως γίνεται αυτό; Υπάρχει μυστική συνταγή;
Ναι υπάρχει συνταγή. Πολύ ενδιαφέρον ή/και χρήσιμο περιεχόμενο, δοσμένο απλά, που να αφορά σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο.
Το περιεχόμενο πρέπει να κάνει ένα από τα 2 (ιδανικά και τα 2).
Α) Να λύνει ένα πρόβλημα
Β) Να καλύπτει μια συναισθηματική ανάγκη
Έχεις πει ότι «με τα social media δεν τα πήγαινα καλά. Δεν τα είχα σε εκτίμηση. Ειδικά το Instagram που το θεωρούσα κενό, χαζό και επιφανειακό». Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δήλωση, αν σκεφτεί κανείς ότι πλέον αποτελεί ένα σημαντικό πεδίο δράσης για σένα. Πως έγινε η μεταστροφή;
Στα μέσα του 2019, “έπεσα πάνω” στο περιεχόμενο ενός δημιουργού (μετέπειτα mentor μου) και είδα πώς χρησιμοποιούσε το Instagram για να βοηθήσει το κοινό με μικρά μαθήματα δοσμένα με τη μορφή carousel. Αυτό ήταν.
Είδα το δρόμο… τον ακολούθησα…
Από που αντλείς έμπνευση, για τα τόσο δημιουργικά κείμενα που βλέπουμε;
Διαβάζω πολύ. Βιβλία για επικοινωνία, παραγωγικότητα, δημιουργικότητα, ψυχολογία, επιχειρείν, αυτοβελτίωση.
Επίσης καταναλώνω συνειδητά και στρατηγικά πολύ περιεχόμενο.
Τι θα συμβούλευες έναν νέο που θέλει να βγάλει χρήματα μέσα από τα social media; Αρκεί μια καλή ιδέα;
Δύο πράγματα.
1) Να ξεκινήσει να χτίζει ένα ισχυρό προσωπικό brand γύρω από ό,τι τον παθιάζει και ενθουσιάζει ή γνωρίζει να κάνει
2) Να εστιάσει στη δημιουργία κοινού, κερδίζοντας την προσoχή και το ενδιαφέρον του κόσμου
3) Να βρει μια προσωρινή πηγή εισοδήματος που θα τον κρατήσει ΜΕΧΡΙ να μπορεί να εξαργυρώσει το προσωπικό του brand και την προσοχή του κόσμου
Βλέπουμε συνέχεια αλλαγές στο Facebook, στο Instagram, στους αλγόριθμους, πως διαχειρίζεσαι τις εκάστοτε αλλαγές; Που είναι και αρκετά κουραστικές μπορεί να πει κανείς. Μπορείς να μας δώσεις μερικά tips;
Είναι ένα παιχνίδι ανθρώπων. Όχι αλγορίθμου. Ο αλγόριθμος αντιδρά.
Ο αλγόριθμος προσπαθεί μέσα από σημάδια (signals τα λένε) να καταλάβει τι αρέσει και τι θέλει ο κόσμος. Εμείς προσπαθούμε να καταλάβουμε τι θέλει ο αλγόριθμος.
Αν εστιάσουμε να καταλάβουμε τον κόσμο, θα είμαστε πάντα ένα βήμα μπροστά από κάθε αλγόριθμο.
Κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον που έχεις πει, είναι «πως στην προσπάθειά σου να χτίσεις λογαριασμούς, αποτύγχανες παταγωδώς». Γιατί συνέβαινε, αυτό και πως το άλλαξες;
Γιατι εστίαζα σε μένα. Στο να επικοινωνήσω τι έχω καταφέρει, πόσο γαμάτος είμαι (εγώ και οι υπηρεσίες μου), στο να υπηρετώ τη δική μου ατζέντα.
Τη στιγμή που έστρεψα την προσοχή και την ενέργειά μου στο κοινό… ήρθε η επιτυχία.
Από καθηγητής γραφιστικής λοιπόν, βοηθάς ιδιώτες και brands να βελτιστοποιήσουν την παρουσία τους στα Social Media, και να μετατρέψουν το πάθος τους σε κερδοφορία. Πως παίζεται αυτό το παιχνίδι;
Καθηγητής γραφιστικής και καθηγητής social media στο καλύτερο και πιο βραβευμένο diploma στην Ελλάδα.
Το παιχνίδι είναι η στρατηγική. Σχεδιάζουμε μαζί το χάρτη και τα βήματα που θα τους οδηγήσουν στο στόχο τους.
Εκπαίδευση. Συμβουλευτικές. Σεμινάρια. Ομιλίες. Είμαι αρκετά ευέλικτος στις παροχές μου
Πως βλέπεις την κοινότητα των social σε 5 χρόνια, θα κορεστεί πιστεύεις το content creating για παράδειγμα, θα προκύψουν νέες ανάγκες; Νέες πλατφόρμες;
Λέει μια φράση. Η οδός της μετριότητας είναι πυκνοκατοικημένη. Η Οδός της αριστείας, έχει πολύ χώρο.
Το μόνο που συμβαίνει μέρα με τη μέρα είναι ότι ανεβαίνει ο πήχης. Η προσοχή του κόσμου είναι περιορισμένη (όπως και ο χρόνος του) και απαιτεί μεγαλύτερη ενέργεια και εξυπνότερες κινήσεις για να την διεκδικήσεις και κερδίσεις.
Δεν με απασχολούν οι νέες πλατφόρμες. Με απασχολεί που είναι η προσοχή του κόσμου
Θα ήθελα να μοιραστείς ένα όραμά σου μαζί μας.
Social media στην Ελλάδα με περισσότερο χρήσιμο περιεχόμενο και λιγότερη βλακεία και χυδαιότητα.
Δημιουργοί που θα έχουν πραγματικά κάτι να προσφέρουν και θα το κάνουν απλόχερα
***
Ο Χρήστος είναι Designer και Content Strategist. Είναι επίσης ομιλητής, εκπαιδευτής, δημιουργός περιεχομένου και επιχειρηματίας.
Κατάφερε να δημιουργήσει μια κοινότητα με περισσότερα απο 160.000 μέλη στο Instagram σε λιγότερο απο 2 χρόνια και πρόσφατα ξεκίνησε και τον Ελληνικό του λογαριασμό στον οποίο έχει χτίσει μια κοινότητα 50.000+ μελών σε μόλις ένα χρόνο.
Από το 2020 ως σήμερα έχει βοηθήσει δεκάδες επαγγελματίες να επιτύχουν ανάλογα ή καλύτερα αποτελέσματα, μέσα από τις ομιλίες, σεμινάρια, εκπαιδεύσεις και ebooks του. Το 2022 ήταν ομιλητής στην InstagramSummit (το μεγαλύτερο διεθνές event για το Instagram marketing) ενώ έχει παρουσιάσει και κληθεί να παρουσιάσει σε πολλά ακόμα Ελληνικά και διεθνή events. Ολοκληρώνει το πρώτο του βιβλίο που θα βρίσκεται στα βιβλιοπωλεία αρχες του 2024.