24.3 C
Athens
Σάββατο, 12 Οκτωβρίου, 2024

Μαρίνα Ζαχαρία : Η νηπιαγωγός υπόψηφια για το Νόμπελ εκπαιδευτικών που μας έκανε υπερήφανους!

της Άλκηστης Ζαλοκώστα

Είναι από τις συνεντεύξεις που με κάνουν περήφανη, γιατί όραμά μου είναι ακόμα και αν είναι απατηλό, να έρθει η εποχή που να μας απασχολούν πρωτίστως αυτές οι ειδήσεις.

Η Μαρίνα Ζαχαρία, είναι μια νηπιαγωγός που αγωνίζεται για αυτή την άλλη Έλλάδα, που υπάρχει ευτυχώς, και λειτουργεί – πολλές φορές- αθόρυβα. Δεν γνωρίζαμε ότι υπάρχει Νόμπερ εκπαιδευτικών, όμως η Μαρίνα πριν λοίγο καιρό βρέθηκε και διακρίθηκε ανάμεσα στους καλύτερους 50 εκπαιδευτικούς του κόσμου, διεκδικώντας το Νόμπελ εκπαιδευτικών!

Μας μιλά για την υπέροχη αυτή εμπειρία, την υπερηφάνεια για την ελληνική σημαία, που την έκανε να κλαίει σαν μικρό παιδί, την ρομποτική που διδάσκονται πια τα νήπια, τα οφέλη, τι πρέπει να αλλάξει στο εκπαιδευτικό σύστημα, και άλλα πολλά συζητήσαμε και την ευχαριστώ πολύ!

Μαρίνα, πόσο τιμητικό είναι να είσαι στους 50 καλύτερους εκπαιδευτικούς του κόσμου, ως νηπιαγωγός; Πως προέκυψε η διάκριση αυτή;

Το να συμπεριλαμβάνεσαι ανάμεσα στους 50 καλύτερους εκπαιδευτικούς του κόσμου, και να είσαι η μοναδική νηπιαγωγός, ανάμεσα σε 7.000 υποψηφιότητες, είναι μια εξαιρετικά τιμητική διάκριση και αναγνώριση του σημαντικού έργου που επιτελείται στον τομέα της εκπαίδευσης.

Η διαδικασία επιλογής είναι αρκετά αυστηρή, ακολουθούμενη από αξιολόγηση από ειδικούς στον τομέα της εκπαίδευσης. Τα κριτήρια αξιολόγησης περιλαμβάνουν την καινοτομία στη διδασκαλία, ανταπόκριση στις ανάγκες των μαθητών, επίδραση στην εκπαίδευση και άλλα στοιχεία που αναδεικνύουν την αριστεία στον χώρο της εκπαίδευσης.

Πήρα την απόφαση να υποβάλω υποψηφιότητα εντελώς αυθόρμητα, θέλοντας να
επικοινωνήσω τη δουλειά που γίνεται στα δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας μας και η
αλήθεια είναι πως δεν περίμενα πως θα βρισκόμουν ποτέ σε αυτή τη θέση. Πρόκειται για
το υψηλότερο σκαλί στο οποίο μπορεί να βρεθεί ένας εκπαιδευτικός, το αποκαλούμενο «Νόμπελ των Εκπαιδευτικών» το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Ουνέσκο.

Όταν με ενημέρωσαν πως έχω περάσει στην επόμενη φάση και θα πρέπει να δώσω συνέντευξη ώστε να επιλεγούν οι 50 Φιναλίστ, κυριολεκτικά ήταν μια από τις πιο δυνατές στιγμές που έχω ζήσει.

Όταν δε, είδα τη φωτογραφία μου δίπλα στην ελληνική σημαία στο βίντεο με
τους 50 καλύτερους εκπαιδευτικούς του κόσμου, έκλαιγα με την ψυχή μου

Είναι μοναδικό το συναίσθημα που νιώθεις όταν αναγνωρίζεται η δουλειά σου σε τόσο υψηλό επίπεδο.

 

Eίναι αλήθεια ότι εισάγεις στα νήπια την έννοια της ρομποτικής;

Τα παιδιά πλέον έχουν πολύ ανεπτυγμένες τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Εϊναι
χαρακτηριστική η ευκολία με την οποία χειρίζεται ένα μικρό παιδί ένα κινητό ή τάμπλετ.

Η ενσωμάτωση της ρομποτικής στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, προσφέρει μια
διασκεδαστική και εκπαιδευτική εμπειρία που ωφελεί τα παιδιά σε πολλά επίπεδα, όπως η
ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού και λογικής σκέψης, η καλλιέργεια της
δημιουργικότητας, της δημιουργικής σκέψης, της εφευρετικότητας και η ενίσχυση των
δεξιοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της αυτοπεποίθησης.

Διδάσκω ρομποτική ή καλύτερα «παίζουμε» ρομποτική εδώ και 8 περίπου χρόνια στο
Νηπιαγωγείο. Πρόκειται για το πιο δημοφιλές γνωστικό αντικείμενο στα νήπια καθώς τα
παιδιά διασκεδάζουν μαθαίνοντας μέσα από την επαφή τους με την τεχνολογία.

Μπορούμε λοιπόν πολύπλοκες έννοιες να τις δίνουμε ως ένα παραμύθι στα παιδάκια;

Μπορούμε να διδάξουμε όλα τα θέματα στα νήπια, αρκεί να τα προσεγγίσουμε με το
σωστό τρόπο

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την οργάνωση δραστηριοτήτων που πηγάζουν
από τα ενδιαφέροντα των παιδιών και έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα.

Για παράδειγμα, την χρονιά που μας πέρασε, οι μαθητές μας έμαθαν για τους αισθητήρες και τις «έξυπνες» συσκευές μέσα από ένα παιχνίδι με τα πλαστικά ζωάκια της τάξης. Δημιουργήσαμε ένα καταφύγιο για τα ζωάκια μας και εκεί ενσωματώσαμε αισθητήρες και Microbits δημιουργώντας έξυπνο φωτάκι, έξυπνη μπάρα κλπ.

 

Mίλησέ μου για το “Νόμπελ των εκπαιδευτικών” για το οποίο ήσουν υποψήφια

Το Global Teacher Prize είναι μια διεθνής διάκριση με σκοπό την αναγνώριση και ενίσχυση
του ρόλου των εκπαιδευτικών στην παγκόσμια κοινότητα. Η διαδικασία επιλογής
περιλαμβάνει ένα επιστημονικό συμβούλιο που αξιολογεί τις υποψηφιότητες βάσει
συγκεκριμένων κριτηρίων, όπως η καινοτομία στη διδασκαλία, η ανταπόκριση στις ανάγκες
των μαθητών, και η επίδραση στην εκπαίδευση.

Ο νικητής του Global Teacher Prize λαμβάνει ένα βραβείο ύψους 1 εκατομμυρίου
δολαρίων, που προορίζεται για την υποστήριξη του έργου του στον τομέα της εκπαίδευσης.
Η διάκριση έχει ονομαστεί Νόμπελ των Εκπαιδευτικών λόγω της κύρους που αποκτά
στον κόσμο της εκπαίδευσης και της αναγνώρισής της ως υψηλής σημασίας διάκριση.

Ποια η γνώμη σου για την εκπαίδευση στην Ελλάδα, γενικότερα, από τη νηπιακή ηλικία ιδίως; Υπάρχει κάτι που πρέπει να αλλάξει πιστεύεις;

Η εκπαίδευση στην Ελλάδα αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως πολλά άλλα εκπαιδευτικά
συστήματα παγκοσμίως. Υπάρχει ανάγκη για εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού
συστήματος προκειμένου να αντιμετωπίζει τις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας και να
προετοιμάζει τα παιδιά για την ψηφιακή εποχή.

Η διακύμανση της ποιότητας της εκπαίδευσης επίσης, μεταξύ διαφορετικών περιοχών και σχολείων είναι ένα ζήτημα που πρέπει να διευθετηθεί. Παράλληλα, η συνεχής εκπαίδευση και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι ουσιώδης για την αναβάθμιση της ποιότητας της διδασκαλίας. Το πιο σημαντικό όμως είναι η ανάγκη προσαρμογής της εκπαίδευσης στις ατομικές ανάγκες των μαθητών και η προώθηση της εκπαίδευσης ως διαδικασίας που ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη.
Είναι απαραίτητο να δοθεί έμφαση στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών,
ενισχύοντας το δικαίωμά τους σε ποιοτική εκπαίδευση. Πρέπει να επικεντρωθούμε στην
ανάπτυξη των ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων τους μέσα σε ένα πλαίσιο που προέρχεται
από τις ατομικές τους ανάγκες. Επιπλέον, το Υπουργείο πρέπει να λάβει μέτρα για τη
μείωση της μελέτης στο σπίτι, διασφαλίζοντας έτσι τον ελεύθερο χρόνο των παιδιών για
παιχνίδι και ξεκούραση.


Ένα από τα βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών, καθώς αναλαμβάνουν τον ρόλο της διδασκαλίας και της επίβλεψης για έναν σημαντικό αριθμό παιδιών, με διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Ειδικά στο Νηπιαγωγείο, όπου οι νηπιαγωγοί εργάζονται μόνοι χωρίς βοήθεια, η κατάσταση είναι ακόμη πιο απαιτητική.

Τέλος, είναι αναγκαίο να αυξηθούν οι δαπάνες για την Παιδεία. Οι πολιτικές που
εφαρμόζονται τα τελευταία χρόνια, όπως συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση αριθμού
μαθητών και μείωση εισοδήματος εκπαιδευτικών, έχουν δημιουργήσει προβλήματα. Οι
εκπαιδευτικοί χρειάζονται υποστήριξη για ριζικές αλλαγές, ενώ η αύξηση του εξοπλισμού
και η βελτίωση των υλικοτεχνικών υποδομών είναι αναγκαίες.

Μοιράσου μαζί μας ένα όραμά σου!

Το όραμά μου είναι ένα σχολείο όπου όλη η σχολική κοινότητα συνεργάζεται για να
πραγματοποιήσει τις επιθυμίες των μαθητών του και το οποίο τα τελευταία χρόνια χτίζω
χρόνο με το χρόνο. Πρόκειται για τη δράση «Κάνε μια ευχή στο Νηπιαγωγείο», η οποία έχει βραβευθεί στα Education Leaders Awards και την οποία προσπαθώ να υλοποιώ κάθε χρόνο.
Στη συγκεκριμένη δράση, οι μαθητές καταγράφουν τα όνειρά τους και οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους γονείς και τους φορείς, κάνουν τα πάντα για να τα υλοποιήσουν.

Από επισκέψεις μέχρι συνεντεύξεις, από γνώσεις μέχρι ταξίδια, προσπαθούμε να
πραγματοποιούμε όλα τα όνειρα των παιδιών, με όποιο τρόπο μπορούμε.

Το όραμά μου λοιπόν είναι ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία, με ένα και μόνο στόχο, την ευτυχία των μαθητών του. Κάτι σαν το «Πες το κι έγινε», αλλά σε σχολικό πλαίσιο… Φανταστείτε ένα σχολείο που θα λειτουργούσε έτσι…. Ποιος δεν θα ήθελε να πηγαίνει σε αυτό;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Εισάγετε το σχόλειό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

FOLLOW US ON SOCIALS

5,500ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles