24.5 C
Athens
Σάββατο, 18 Μαΐου, 2024

Παραδοσιακό ή μοντέρνο βιογραφικό ζητά η αγορά εργασίας;

Σε μια εποχή που τα σόσιαλ θριαμβεύουν, και βλέπουμε απίθανα πράγματα, μήπως θα έπρεπε και το βιογραφικό μας να είναι κάτι απίθανα πρωτότυπο, ή μήπως όχι..

Η Μεγάλη ευκαιρία του υποψηφίου και τα βήματα που πρέπει να κάνει

Η *Κατερίνα Ελευθεριάδου, με μεγάλη εμπειρία στα θέματα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού, μας διαφωτίζει σε τρία καίρια ερωτήματα:

  1. Είναι καλό να βάζουμε φωτό;

Είναι καλό να βάζουμε φωτογραφία στο Βιογραφικό, καθώς από την έλευση των social media στη ζωή μας και μετά, η εικόνα μας έχει γίνει μέρος του «δημόσιου» προφίλ μας.

2.Είναι σωστό ότι πια η ημερομηνία γέννησης και η οικογενειακή κατάσταση είναι προσωπικά δεδομένα και δεν απαιτούνται;

Η ημερομηνία γέννησης και η οικογενειακή κατάσταση στο Βιογραφικό Σημείωμα είναι προαιρετική

  1. Μπορεί να είναι ένα μοντέρνο σχέδιο από το camva φεριπειν η σε.μορφη βίντεο;

Καλό θα ήταν να μην έχει πολλές εικόνες και γραφικά – καθώς «κουράζουν» τον Recruiter, o οποίος θα χρειαστεί να κάνει screening αρκετά Βιογραφικά για μια θέση  – εκτός κι εάν προορίζεται για κάλυψη αντίστοιχης θέσης π.χ. Graphic Designer.

Ποια είναι τα ”κλειδιά” που πρέπει να γνωρίζει κάποιος για να κερδίσει τον ανταγωνισμό;

Η κ. Ελευθεριάδου αναφέρει σχετικά: “Αναμφισβήτητα, η τοποθέτηση των κατάλληλων ατόμων στην κατάλληλη θέση αποτελεί δύσκολη υπόθεση, καθώς το σημαντικότερο κεφάλαιο μιας εταιρείας αποτελεί το ανθρώπινο δυναμικό της.

Το βιογραφικό σημείωμα είναι η πρώτη εικόνα που σχηματίζει ο εργοδότης για τον υποψήφιο και γι’ αυτό το λόγο θα
πρέπει να είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να τον ωθεί να τον καλέσει σε μια προσωπική συνέντευξη.
Οι εταιρείες θεωρούν βασικά κριτήρια για την πρόσληψη του υποψηφίου, την προσωπικότητα, την εμπειρία και τις γνώσεις που απαιτούνται ως κατάλληλες για τη θέση.

Η μεγάλη ευκαιρία για να τονίσει ο υποψήφιος αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά αποτελεί το Βιογραφικό του Σημείωμα, καθώς οι εταιρείες επιθυμούν να κερδίσουν από το μελλοντικό στέλεχος και οι υποψήφιοι οφείλουν να τους πείσουν γι’ αυτό τον στόχο.
Οι υποψήφιοι που διαθέτουν ένα ξεχωριστό και δυνατό βιογραφικό είναι αυτοί που έχουν το προβάδισμα, ενώ για τη δημιουργία ενός «δυνατού» Βιογραφικού Σημειώματος χρειάζεται:
Να τονίζουν τις ικανότητές τους, με βάση τις απαιτήσεις της θέσης και να επικεντρώνονται σε αυτά που θεωρούν
ότι κάνουν καλά, αρκεί να ταιριάζουν με τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
Να αναζητούν τις αξίες της εταιρείας και να προσπαθούν να συσχετίσουν τις ικανότητες τους, βάσει των
συγκεκριμένων αξιών.
Να δίνουν έμφαση στις επιτυχίες τους, χωρίς να παραβλέπουν να αναφέρουν συγκεκριμένα παραδείγματα για
αυτές.
Να προσανατολίζουν το βιογραφικό τους ξεχωριστά για κάθε θέση εργασίας, την οποία αιτούνται.
Κάθε Βιογραφικό Σημείωμα είναι μοναδικό και μέσα από αυτό πρέπει να αναδεικνύονται παραδείγματα με τις
δεξιότητες του υποψηφίου, καθώς από αυτά θα μπορέσει ο αρμόδιος να αντλήσει πληροφορίες, για τη θέση που έχει
η εταιρεία να καλύψει. Ένα καλό βιογραφικό πρέπει να μπορεί να προκαλεί περιέργεια και ενδιαφέρον. Να δημιουργεί εντύπωση και αίσθηση. Να δίνει τη δυνατότητα στον παραλήπτη να οπτικοποιεί τις λέξεις και να στέλνει τα κατάλληλα μηνύματα.Η διαδικασία αναζήτησης εργασίας είναι πολυσύνθετη και δύσκολη υπόθεση και γι’ αυτό το λόγο, το πρώτο σημαντικό βήμα είναι η δημιουργία ή η ενημέρωση του βιογραφικού σημειώματος. Ο υποψήφιος πρέπει να αναφέρει τις απαιτούμενες πληροφορίες και να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στη δομή και στη συνολική εικόνα του βιογραφικού,
έτσι ώστε να αποκτήσει όχι μόνο τις τεχνικές και τα εργαλεία αλλά και το πλεονέκτημα να είναι ανταγωνιστικός ως
προς το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Κατερίνα Ελευθεριάδου είναι Senior HR Consultant στην Γενική Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού στα Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Εισάγετε το σχόλειό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

FOLLOW US ON SOCIALS

5,500ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
3,000ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
- Advertisement -spot_img

Latest Articles